top of page
image00013-PhotoRoom.png

Geurontwikkeling

Parfum ontwikkeling & selectie

Een eigen Corporate Identity geur kan van enorme meerwaarde zijn in het creëren van binding met je merk. Het zorgt voor onbewuste herkenning en positieve associaties, zonder dat je er veel voor hoeft te doen. SmartNose verzorgt voor jou professionele geurselectie- & geurontwikkelingstrajecten. Hierbij houdt SmartNose rekening met duurzaamheid en veiligheid van de parfumolies: Sustainable Fragrances. De geuren voldoen altijd aan alle actuele internationale veiligheidsvoorschriften.

​

Stap 1: Parfum-selectietraject

Tijdens een parfum-selectietraject, kijken en ruiken we samen met de klant in het uitgebreide geurspectrum bij SmartNose op locatie. Dit gebeurt op basis van een uitgebreide geurbriefing en uitleg van de specifieke toepassing. We bepalen op basis daarvan welk parfum het beste aansluit op de vraag, de uiteindelijke toepassing en de doelstelling. Vervolgens bepalen we samen welke applicaties en toepassingen met het parfum worden ontwikkeld.

​

Stap 2: Ontwikkelingstraject

Voor specialistische aanvragen wordt een geur speciaal op maat ontwikkeld. Dit betekent dat er een specifiek parfum op basis van de aanvraag en een uitgebreide briefing, omschrijving en doelstelling wordt gecreëerd door een parfumeur.

​

Stap 3: Evaluatie en testing

Na de geurbriefing worden drie unieke parfums samengesteld, ontwikkeld en voorgesteld aan de klant. Deze worden altijd een in samenspraak met de klant geëvalueerd ten behoeven van verbetering. Indien nodig wordt het parfum aangepast en geoptimaliseerd. Het traject bestaat vaak uit meerdere rondes inclusief een workshop in nauwe samenspraak met de klant.

​

Stap 4: Toepassing

De geur kan vervolgens in verschillende producten voor het merk worden ingezet. Denk voor de mogelijke toepassingen van de geur aan: geurend drukwerk, geurende premiums, producten en give-aways, geurverspreiding en in-store geur applicaties zoals een Point of Sale schap display.

​
Stap 5: Effectonderzoek

Om te weten hoe de ontwikkelde geur in de praktijk effect heeft, is het mogelijk om professionele geur-effectmetingen te doen met behulp van:

  • Panel onderzoek

  • Geur evaluatie rondes

  • Klanten sessies

​

Hierbij wordt gewerkt met 0-metingen en metingen na inzet van de toepassing. Wetenschappelijke effectmetingen worden gedaan in samenwerking met zusterorganisatie Senta Multisensory Concepting.

Op deze manier wordt een parfum ontwikkeld dat perfect aansluit op het gewenste product, het merk of de dienst.

bottom of page